Projektas „Challenge“. Pažintis su Rotlana

Pažintis su La Rotllana arba kaip mūsų savanoriams sekėsi Ispanijoje.

 

Socialinės partnerystės centras vykdo daug veiklų, ne tik pačiame centre, bet ir už jo ribų. Per penkiolikos metų darbo patirtį, esame sukūrę ir nemažai bendradarbiavimo ryšių, kurių dėka galime rašyti naujus projektus bei pasiūlyti ir mokymus savo savanoriams siekiant, kad šie įgiję naujų žinių galėtų pasidalinti jomis su kolegomis.

Šį kartą mūsų ilgamečiams savanoriams Emilijai ir Vytautui buvo suteikta galimybė išvykti į Ispaniją, Badalonos regioną, kuriame kartu su kitais projekto dalyviais iš įvairių šalių bei vykdančiaja organizacija La Rotllana mūsų savanoriai mokėsi naujų metodų, kaip ir kodėl reiktų sieti formalų ir neformalų švietimą. Kadangi paklausa auga, o švietimo formos kinta, reikia sugebėti rasti kelių ir tarpinstituciniam bendradarbiavimui bei tobulėjimui.

Projekto pavadinimas – “Challenge” arba lietuviškai – iššūkis, kuriuo siekta apeliuoti į kasdieninius iššūkius, su kuriais tenka susidurti profesionalams, dirbantiems su vaikais bei paaugliais. Projekte dalyvavo keliolika organizacijų iš skirtingų šalių: Lenkijos, Ukrainos, Lietuvos, Estijos, pačios Ispanijos skirtingų regionų, Makedonijos, Jordanijos,Vokietijos, Alžyro, Tuniso, Vengrijos bei Slovėnijos. Mūsų savanoriams teko sudalyvauti skirtingų įgūdžių pristatyme, kuriame mokėsi kaip mažinti atskirtį tarp tautinių mažumų moksleivių, gerinti komunikaciją tarp mokytojų bei tėvų bei kaip organizuoti interaktyvius užsiėmimus. Kadangi teorijos žinios lieka teorija, mūsų savanoriai taip pat turėjo pravesti ir užsiėmimus sudėtingiems paaugliams mokyklose iš socialiai pažeidžiamų klasių. Taip pat, savanoriai lankėsi skirtingose mokyklose, kuriose vyrauja skirtingos švietimo ideologijos. Pavyzdžiui, vienoje iš pradinių mokyklų, laikomasi tik praktinio, bet ne teorinio visuminio mokymosi būdo, kuomet mokomasi veikiant ir iš situacijos, bet nenaudojant vadovėlių. Taip pat Emilija su Vytautu turėjo galimybe susipažinti su skirtingomis švietimo organizacijomis bei fondais kurie rūpinasi jaunimo švietimu (tiek pačia La Rotllana, Jaume Bofill fondu, Savivaldybės jaunimo įdarbinimo agentūra bei Barselonos universiteto bendruomene, kurioje gilinosi i mediacijos principus). Taip pat mūsų savanoriai apsilankė ir skirtingose ne švietimo įstaigose – Badalonos televizijuje ir radijuje, pas regiono merą, Casteller bendruomenėje, kur kartu su bendruomenės nariais mokėsi statyti bokštą iš žmonių, kurio stabilumui svarbiausias yra pasitikėjimas kitais bei brendruomeninė pagalba.

Atrodo tik savaitė buvo praleista išvykus svetur bet parsivežta įspūdžių bei nuotykiu daugiau nei tikėtasi. Kol žinios po truputį nugula į atitinkamus stalčiukus, mūsų savanoriai nekantrauja išbandyti bei pritaikyti naujai įgytas žinias savo praktiniame darbe.

 

http://challengeerasmusproject.blogspot.lt/